loading...
وبلاگ فروشگاه اینترنتی دی تو دی
بابک فراهانی بازدید : 309 دوشنبه 08 شهریور 1395 نظرات (0)

باز هم هنگ کردن های مداوم گوشی و یا آیپد شما را آزار می دهد.هنگ کردن، نیامدن اعلان های تماس و پیام ها و خارج شدن ناگهانی از برنامه ها از جمله مشکلاتی است که فقط در یک زمان رخ می دهد و باید در اینجا بگوییم که در این مواقع گوشی شما به هیچ عنوان خراب نشده است.با ما در ادامه همراه باشید تا دلیل ایجاد این مشکلات و روش رفع آن را برای شما بگوییم.

 


روزانه افراد بسیاری با این قبیل مشکلات دست و پنجه نرم می کنند به خصوص صاحبان آیفون و یا آییپدهای 16 گیگابایت، در حالی که اگر از این موضوع آگاهی داشته باشند که در زمان کمبود حافظه دستگاه آن ها دچار مشکل می شوند، هیچ یک از این مشکلات برایشان پیش نمی آید.بنابراین در زمان ایجاد مشکلاتی مانند هنگ کردن، عدم نمایش اعلان های تماس . پیام ها، یا خارج شدن ناگهانی از برنامه و یا نگرفتن عکس و فیلم اولین گزینه ای که باید در آیفون و یا آیپد خود چک کنید میزان فضای خالی دستگاه است.

قدم بعدی در صورت پر بودن فضای دستگاه این است که چک کنیم چه مواردی باعث پر شدن دستگاه شما شده است؟در این مواقع اکثرا گمان می کنند که بیشتر فضای دستگاه را برنامه اشغال کرده است و شروع به پاک کردن برنامه می کنند اما این کار اشتباهی بیش نیست چرا که در اکثر مواقع این برنامه ها نیستند که بیشترین حجم را اشغال کرده اند و مشکل از جای دیگری آب می خورد.اما سوالی که در اینجا مطرح می شود این که اگر برنامه ها بیشترین حجم را اشغال نکرده اند پس چه چیزی سبب پر شدن حافظه دستگاه شما شده است؟!..

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که مهمترین عامل پر شدن دستگاه شما حافظه پنهان برنامه های اجتماعی به خصوص تلگرام است که بیشترین فضای دستگاه شما را اشغال کرده اند اما بعد از آن این عکس ها و فیلم های موجود در گالری هستند که در رتبه بعدی قرار گرفته اند.اما در این مواقع چه کار باید کرد؟

در مورد حافظه پنهان برنامه اجتماعی راحت ترین راه پاک کردن و نصب دوباره برنامه است که البته راه دیگری هم وجود دارد که آن پاک کردن حافظه پنهان برنامه است که با توجه به اینکه درباره این موضوع و پاک کردن حافظه پنهان بسیار صحبت کردیم در اینجا قصد تکرار این مطلب را نداریم.اما آیا با پاک کردن این برنامه فضای دستگاه من آزاد می شود؟

در اکثر مواقع حافظه پنهان آزاد می شود اگر هم به صوت آنی بعد از پک کردن این اتفاق نیفتاد ممکن است کمی زمان ببرد و بعد از چند دقیقه این کار انجام می شود چرا گوشی شما بسیار سنگین شده است و پاک کردن حافظه پنهان خیلی بیشتر پاک کردن برنام زمان می برد.

اما برخی زمان ها ممکن است حافظه پنهان برنامه های اجتماعی باعث پر شدن دستگاه شما نشده باشند و یا اینکه حتی بعد از پاک کردن حافظه پنهان برنامه ها باز هم مشکل فضای کافی دارید.در این مواقع گزینه مهم بعدی عکس ها و فیلم ها می باشد که حجم زیادی را اشغال می کنند و باید سریعا مواردی را که در دستگاه لازم ندارید سریعا به کامپیوتر انتقال دهید تا هم از شر هنگ کردن های مداوم دستگاه راحت شوید هم اینکه بتوانید از قابلیت های دستگاه مانند عکس و فیلم گرفتن استفاده کنید.

اما در بعضی از مواقع ممکن است هنوز هم مشکلاتی در دستگاه شما باقی مانده باشد که در این مواقع باید یک بار آیفون و یل آیپد خود را Reset All Setting کنید که با انجام این ریست هیچ کدام یک از اطلاعات شما پاک نشده و تنها یک سری از تنظیمات دستگاه مانند صفحه کلید و رمز ریست می شود. 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری